10 favoriete boeken uit 2015

In 2015 heb ik gelukkig weer een hoop fijne boeken gelezen, 30 om precies te zijn. Waarvan ongeveer 8 boeken in dezelfde week, toen ik een week in een vakantiehuisje in Zeeland zat terwijl het superhard regende, dan schiet het wel op met lezen. Ik heb in een mini notitieboekje van de Hema bijgehouden welke boeken het waren, wanneer ik ze heb gelezen en hoeveel sterren ik het boek zou geven (tussen 1-5). Hierbij een overzicht met de boeken die door mij het hoogst zijn gewaardeerd!

boeken 1

Voor Jou – Jojo Moyes (4,5 ster)
Ik had dit boek dat toch best dit is, 405 pagina’s, binnen no-time uit. Het is een heel mooi boek met een ontroerend verhaal.

Als ik blijf – Gayle Forman (4,5 ster)
Super mooi boek, ook deze heb ik in 5 dagen uitgelezen. Wel jammer dat ik de film van te voren al had gezien want anders had het boek mij denk ik nóg meer geraakt (Bij de film heb ik trouwens echt gruwelijk lopen janken en ik zat in het vliegtuig terwijl ik het keek #genant). ‘Wacht op mij’, het vervolg op dit boek heb ik ook gelezen maar die vond ik toch wat minder dan het eerste deel.

Zoek het maar uit – Chantal van Gastel (4,5 ster)
Bij dit toch wel erg leuke boek moest ik toch wel een traantje wegpinken omdat het me ook wel raakte. Het boek leest als een trein, echt een aanrader!

Komt een vrouw bij de dokter – Kluun (4,5 ster)
Ik had dit boeken jaren terug al ooit gelezen en las het nu voor de tweede keer. Wat ik erg leuk vond is dat ik dingen in Breda nu herkende, terwijl ze me jaren geleden totaal niks zeiden, dat is een leuke bijkomstigheid. Verder was het boek nog even ontroerend. De songteksten aan het begin van ieder hoofdstukje vind ik ook een erg leuke toevoeging.

Verslingerd – Lisette Jonkman (4 sterren)
Lisette Jonkman mag niet ontbreken in de top 10. Ik vind haar boeken onwijs leuk om tussendoor te lezen als ontspanning. Dit jaar las is onder andere verslingerd en deze was uiteraard onwijs leuk.

boeken 2

Het dagboek van Bridget Jones – Helen Fielding (4 sterren)
Ik had nog nooit een film van Bridget Jones gezien of een boek gelezen, shame on me. Maar ik moet zeggen dat deze toch wel erg in smaak viel.

Serena’s Stijlgids – Serena Verbon (4 sterren)
Beautylab blogster Serena Verbon bracht dit jaar haar eerste boek uit en deze kreeg ik van mijn verjaardag van een vriendinnetje. Erg leuk en inspirerend boek en prachtig vormgegeven. Dit is niet echt een ‘leesboek’ maar alsnog verdient ‘ie wel een plekje in dit lijstje.

De wraak van Prada – Lauren Weisberger (4 sterren)
De wraak van Prada is een verrassend boek, sowieso een aanrader voor iedereen die ook genoten heeft van ‘De duivel draagt Prada’.

Typisch Nederlands – Daphne Deckers (4 sterren)
Een boek met verschillende columns van Daphne Deckers. Heerlijk om op vakantie of tijdens een ontspannen dagje te lezen. Haar columns zijn heel grappig en persoonlijk vind ik deze net iets leuker dan die van Linda de Mol, wiers columnboek ik dit jaar ook heb gelezen.

Zus Enzo – Anna Maxted (4 sterren)
Als je op zoek bent naar een boek waar je gelijk in wilt zitten dan is dit boek een aanrader. Het boek is ook totaal onvoorspelbaar en verrast ontzettend wat het boek leuk maakt.

Zo, dat waren mijn 10 favoriete boeken die ik heb gelezen in 2015. Het was erg moeilijk om er 10 te kiezen maar uiteindelijk is dit het dan geworden. Ik ga weer een jaar lekker lezen, hopelijk nog meer dan afgelopen jaar, en dan horen jullie volgend jaar weer welke favoriet waren!

Geef een reactie

